بخشایشپور، م؛ و محمدیان، ک. (1398). بررسی میزان هوش هیجانی و تاثیر آن در پیشرفت تحصیلی دانشآموزان. اولین همایش ملی مدرسه فردا، اردبیل.
بنیابادی، م؛ و نظریان، ع. (1397). نقش برنامهریزی تحصیلی بر موفقیت تحصیلی و شغلی دانشآموزان مقطع متوسطه در شهر رشتخوار. اولین همایش ملی برنامه درسی و اشتغال، مشهد.
پورلسانی، م؛ و قنبرپور، ر. (1396). بررسی عوامل موثر در پیشرفت تحصیلی هنرجویان هنرستان های ناحیه2کرج در رشتههای فنی و حرفهای و کاردانش. هفتمین کنفرانس ملی توسعه پایدار در علوم تربیتی و روانشناسی، مطالعات اجتماعی و فرهنگی، تهران.
جاویدمهر، م؛ و خسروجردی، ط. (1400). بررسی عوامل مرتبط بر موفقیت تحصیلی و عملکرد تحصیلی دانشآموزان. دومین همایش علمی پژوهشی یافتههای نوین علوم مدیریت، کارآفرینی و آموزش ایران، تهران.
جهانیان، ا؛ و زمانپور، ط. (1399). مقایسه انگیزه پیشرفت و عملکرد تحصیلی در دانشآموزان تیزهوش و عادی. مجله یافتههای نوین آموزش و تربیت، 9(4)، 104-109.
چگینی، د؛ و گودرزی، ل. (1397). هوش هیجانی و تاثیر آن در پیشرفت تحصیلی دانشآموزان مقطع متوسطه. سومین همایش بینالمللی روانشناسی، علوم تربیتی و مطالعات اجتماعی، همدان.
حاجیآبادی، ف؛ و رستمی، ط. (1400). پیشبینی عملکرد تحصیلی دانشآموزان برمبنای خودمختاری و سازگاری شخصی. سومین کنفرانس بینالمللی علوم تربیتی، روانشناسی، مشاوره، آموزش و پژوهش، تهران.
حسینی، س؛ و محمدزاده، ج. (1399). بررسی عوامل موثر بر پیشرفت و عملکرد تحصیلی دانشآموزان مقطع متوسطه. دومین کنگره یافتهها جدید در حوزه خانواده، بهداشت روان، اختلالات، پیشگیری و آموزش، تهران.
خاکپور، آ؛ و مومنی، ج. (1390). پیشبینی امید تحصیلی و انگیزه تحصیلی بر اساس جهتگیری هدف در دانشآموزان دختر دوره دوم متوسطه شهر مرودشت. دومین کنفرانس بینالمللی پژوهشهای کاربردی در علوم تربیتی و مطالعات رفتاری و آسیبهای اجتماعی ایران، تهران.
خالقیفر، ا؛ و عنایتیان، س. (1399). بررسی تاثیر هوش هیجانی و خلاقیت بر عملکرد تحصیلی دانشآموزان شهر قوچان. پنجمین همایش ملی علمی پژوهشی روانشناسی و علوم تربیتی، شیروان.
خالقیفر، ن؛ و هادیان، ف. (1396). بررسی تاثیر هوش معنوی بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان ابتدایی شهر مریوان. دهمین کنفرانس بینالمللی روانشناسی و علوم اجتماعی، تهران.
روستایی، ع؛ و بهرامی، س. (1396). بررسی ارتباط میان برخورداری هوش هیجانی و پیشرفت دانشآموزان ابتدایی. دهمین کنفرانس بینالمللی روانشناسی و علوم اجتماعی، تهران.
سنگسری، خ؛ و مومیوند، ت. (1396). بررسی نقش انگیزش بر پیشرفت تحصیلی و سطوح یادگیری دانشآموزان. اولین کنفرانس ملی تازههای روانشناسی تکاملی و تربیتی، بندرعباس.
صالحی، ف؛ و جعفری، ر. (1401). پیشبینی عملکرد تحصیلی بر اساس مولفههای مهارتهای اجتماعی و پذیرش اجتماعی. فصلنامه روانشناسی مدرسه و آموزشگاه، 11(3)، 103-110.
طالبی، ع؛ و خوانساری، ن. (1399). نقش برنامهریزی تحصیلی بر موفقیت تحصیلی و عملکرد تحصیلی دانشآموزان مقطع متوسطه در شهر رشتخوار. اولین همایش ملی برنامه درسی و اشتغال، مشهد.
ظهیری، ت؛ و رجبی، م. (1388). رابطه انگیزش تحصیلی و انگیزه پیشرفت با محیط آموزشی دانشجویان دختر. فصلنامه زن و فرهنگ، 7(4)، 23-28.
عباسپور، ذ؛ و کوچکی، ر. (1398). تاثیر برنامه موفقیت تحصیلی بر عملکرد و خودپنداره تحصیلی، نگرش نسبت به مدرسه، یادگیری شیوه موفقیت در مدرسه و سازگاری اجتماعی دانشآموزان. فصلنامه روانشناسی مدرسه و آموزشگاه، 8(3)، 56-61.
علیپور، ی؛ و کریمی، س. (1397). بررسی رابطه هوش معنوی با عملکرد تحصیلی دانشآموزان دبیرستانهای شهر آباده. چهارمین همایش بینالمللی روانشناسی، علوم تربیتی و مشاوره، تهران.
فرجی، ل؛ و عبداللهی، د. (1399). بررسی رابطه بین هوش هیجانی با پیشرفت تحصیلی دانشآموزان مقطع متوسطه. سومین کنفرانس بینالمللی روانشناسی، علوم تربیتی، علوم اجتماعی و علوم انسانی، اهواز.
قربانی، س؛ و میرزایی، س. (1399). پیشبینی عملکرد تحصیلی دانشآموزان بر اساس هوش هیجانی و سطوح انگیزش. هفتمین همایش ملی علمی پژوهشی روانشناسی و علوم تربیتی، شیروان.
محسنزاده، م؛ و نخعی، ه. (1401). نقش برنامهریزی در موفقیت تحصیلی و خودکارآمدی تحصیلی دانشآموزان. اولین کنفرانس ملی تازههای روانشناسی تکاملی و تربیتی، بندرعباس.
مرادیان، س؛ و اوجینژاد، ن. (1392). بررسی و تبیین عوامل موثر بر پیشرفت تحصیلی دانشآموزان؛ موانع و راهکارها. دومین کنفرانس ملی روانشناسی و علم زندگی، شیراز.
نائینی، ک؛ و فخریان، س. (1390). هنجاریابی پرسشنامه هوش هیجانی در دانشآموزان. دوفصلنامه روانشناسی و مدرسه، 6(3)، 78-82.
یوسفنژاد، م؛ و پورفرد، م. (1396). رابطه هوش معنوی با پیشرفت تحصیلی در دانشآموزان دوره متوسطه شهرستان شادگان. کنگره بینالمللی بهداشت روان و علوم روانشناختی، تهران.
Alexander, J., Dweck, S., & Leggett, E. (2017). Predicting academic achievement motivation based on students' emotional intelligence. Journal of American Psychologist, 14, 269-275.
Anderson, G., & Midley, C. (2018). Avoiding demonstration lack ability, underexplored aspect of goal theory. Journal of Educational Psychology, 12, 245-253.
Anderson, K., & Thomas, O. (2001). Examining the validity and reliability of Pham & Taylor's academic performance questionnaire. Journal of Contemporary Educational psychology, 21, 230-235.
Bridges, R., & Matiwe, F. (2017). Using attributional predict academic performance, how does it compare to traditional methods. Journal Personality and Individual Differences, 12, 215-223.
Canley, F., & Duncan, H. (2018). Effective factors in improving students' academic performance. Journal of Educational Psychology, 18, 167-174.
Dulicz, V., & Higgs, P. (2019). Emotional intelligence, social coping and psychological, distress among Chinese gifted students in Hong Kong. Journal of High Ability Studies, 13, 215-223.
Feredrick, L., & Antoni, M. (2000). The relationship between emotional intelligence and spiritual intelligence with the mediating role of students' academic motivation. Educational Research Review, 18(10), 298-302.
Fernandez, S., & Brrocal, P. (2016). The Emotional intelligence as predictor of mental, social physical health in university students. Journal of Psychology, 13, 276-284.
Hembree, F., & Leggett, C. (2017). can self-regulated learning support the problem solving of third-grade students with mathematics anxiety. Journal of Mathematics EducatioHown, 11, 167-175.
Hirschy, A., & Morris, J. (2018). Individul Differences attributional style, The reational influence of self-efficacy, self-esteem, And sex role identity. Personality and Individul Differences, 13, 345-356.
Ivanowich, T., & Henderson, L. (2018). Runaways and effectiveness of family structure and family therapy, supportive therapy in the change. Journal of Psychology, 12, 168-175.
Joiner, E., & Wagner, K. (2019). Reducing hopelessness, the interaction of enhancing and depresogenic attributional styles for positsve and negative life events among youth psychiatric inpatients. Research and Therapy, 11, 237-245.
Linbrink, A., & Pintrich, R. (2018). Achievement goal theory and affect, asymmetrical bidirectional model. Journal of Educational Psychologist, 11, 207-214.
Linnenbrink, E., & Pintruch, L. (2018). Emotional intelligence and its impact on students' academic progress. Journal of Personality & Psychology, 16(9), 246-252.
Mendy, D., & Marsello, F. (2018). The effect of emotion regulation on student procrastination with the mediation of academic self-efficacy. Journal of Educational Psychology, 17, 264-270.
Nelson, C., & Martin, F. (2019). The relationship between children's emotional intelligence and external behavioral problems with emphasis the behavioral problems of students in school. Journal of personality and social psychology, 19, 342-349.
Salovey, F., & Mayer, L. (2018). Emotional development and emotional intelligence. General Practice Update, 12, 178-186.