درباره نشریه

«جُستارهایی در مدیریت » فصلنامه‌ای علمی است که با اهداف ذیل ایجاد شده است:

  • انتشار یافته‌های حاصل از پژوهش‌های اصیل در حوزه‌های مرتبط با مدیریت بازرگانی،
  • کمک به مسئله‌یابی و تحلیل علمی مسائل و مشکلات صنعت و ارائه راهکارهای عملی،
  • ارتقاء سطح دانش صاحب‌نظران، کارشناسان و مدیران، طرح مسائل علمی نو و گسترش مرزهای دانش در حوزه‌های مرتبط با مدیریت بازرگانی
  • ایجاد ارتباط بین پژوهشگران حوزه مدیریت بازرگانی و جهت‌دهی به پژوهش‌های این حوزه.

 این فصلنامه با رویکرد حمایت از پژوهش های کاربردی، بنیادی و توسعه ای بر آن است که مقاله های نظری، تجربی و تحلیلی را که از کیفیت علمی مناسبی برخوردار باشند منتشر نماید . از این رو از دانشگاهیان، پژوهشگران و صاحب نظران دعوت می شود تا مقاله های پژوهشی دربرگیرنده " نوآوری های نظریه ای و یا تجارب منحصر به فرد و کاربردی در موضوعات و مسائل نوظهور مدیریت در ارتباط با: "مدیریت استراتژیک، رفتار مصرف کننده، برندینگ و برندسازی، بازاریابی عصبی، مباحث نوین بازاریابی" را به دفتر مجله ارسال نمایند. مقاله‌های ارسال شده به این نشریه پس از داوری تخصصی و در صورت تأیید هیات تحریریه، به چاپ می‌رسند. از‌ پژوهشگران گرامی تقاضا می‌شود برای ارسال مقالات خود با مراجعه به سامانه نشریه، ثبت‌نام و مقاله خود را بر اساس راهنمای تدوین مقاله تنظیم و ارسال نمایند. به این­ ترتیب مراجعه حضوری و یا تماس تلفنی با دفتر نشریه لزومی نخواهد داشت و کلیه ارتباطات با نویسندگان و داوران محترم از طریق سامانه نشریه انجام خواهد گرفت.

 محورهای تحت پوشش نشریه شامل دو بخش کلی زیر است:

 الف) بخش موضوعات/ زمینه­‌های مطالعاتی:

مدیریت بازرگانی (مدیریت استراتژیک، رفتار مصرف کننده، برندینگ و برندسازی، مباحث نوین بازاریابی و...).

مدیریت دولتی (رفتار سازمانی، منابع انسانی، استراتژیک و...).

مدیریت صنعتی (تولید و عملیات، عملکرد کیفیت و بهره وری، تحقیق در عملیات و...).

 ب) بخش ابزارهای تحلیل

استفاده از ابزارهای تحلیلی ذیل در موضوعات/ زمینه‌های مطالعاتی مطرح شده در بخش (الف)

 ب-۱) ابزارهای آماری

  • مدل­سازی معادلات ساختاری (SEM)
  • تحلیل عاملی (FA)
  • تحلیل همبستگی و رگرسیون
  • سناریو محوری
  • آزمایش پژوهشی
  • مدلسازی معادلات خطی
  • مدلسازی معادلات تفسیری

 ب-۲) ابزارهای کیفی

  • گراند تئوری بر اساس رویکردهای جدید
  • تحلیل مضمون
  • مرور نظامند و فراترکیب 
  • فرا تحلیل

 مخاطبین نشریه:

  • پژوهشگران دانشگاهی در رشته‌های مرتبط
  • مدیران صنایع مختلف
  • تصمیم‌سازان و تصمیم‌گیرندگان دولتی مؤثر بر صنعت 

صاحب امتیاز: موسسه آموزش عالی کاویان، گروه مدیریت.

مدیر مسئول: دکتر محمدرضا بهرام زاده

سردبیر: دکتر غلامرضا ملک زاده

مدیر اجرایی: دکتر مسعود چابک سوار

مدیر داخلی وکارشناس نشریه: فرحناز گل چین

اعضاى هیات تحریریه: (بر اساس حروف الفبا)

دکتر محمدرضا بهرام زاده، دکتر مسعود چابک سوار، دکتر فاطمه حاجی اربابی، دکتر حبیب اله دعائی، دکتر مهدی صالحی، دکتر نوشین صبور اسماعیلی، دکتر هادی طاهرپور کلانتری، دکتر رسول کردنوقابی، دکتر محمود لاری دشت بیاض، دکتر غلامرضا ملک زاده، دکتر علی اصغر هادی زاده.

 

نشانی: 

ساختمان مرکزی
مسیر اول: بلوار الهیه، الهیه 40
مسیر دوم: الهیه، بلوار صادقیه، صادقیه 5، شهید اکبری ذوق 25

کدپستی: 9186374915
تلفن: 35240481-051 - 35240482-051 - 35240483-051 - 35240484- 051 (داخلی 404)

دور نگار:  35243870 -051

پست الکترونیکی:  jsm@kavian.ac.ir

آدرس سایت نشریه:  jsm.kavian.ac.ir